Frauenweissenbach

Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Górny Frauenweissenbach)
m

(Nie pokazano 8 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 5: Linia 5:

| ujscie=Traun

}}
[[Frauenweissenbach]] to niewielka rzeka w [[:Kategoria:Salzkammergut]] w Austrii, prawobrzeżny dopływ [[Traun]]u pływalna przy niskich stanach wody. Dojazd drogą {{droga|145|czblue}} w okolice Ebensee, i stamtąd kierujemy się na Offensee.

== Odcinki rzeki ==

=== Górny Frauenweissenbach ===

{{MissingDescription}}
{{OdcinekRzeki
* '''Początek''': powyżej elektrowni. Dojście pieszo, z kajakiem na plecach,powyżej drewnianego mostku idziemy jeszcze 100-200 metrów aż dojdziemy do slajdu ( wydaje mi się że X ) i poniżej niego można startować.
|nazwa=Górny Frauenweissenbach
Jest też możliwość rozpoczęcia przed 4-5 metrowego dropu klasy WW 6 (początek powyżej lub poniżej niego)
|początek=powyżej elektrowni. Dojście pieszo (15-20 min marszu), z [[kajak]]iem na plecach, powyżej drewnianego mostku (piesza kładka) idziemy jeszcze 100-200 metrów aż dojdziemy do kanioniku, który w zależności od poziomu wody można spłynąć, albo zacząć poniżej (na lewym brzegu)
* '''Koniec''': Jezioro Koło parkingu
|koniec=duży parking przed szlabanem
* '''Długość'''1-1,5 km
|długość=1-1.5 km
* '''Trudność''': [[WW V|WW IV-V]] (X,X,...)(HW: [[WW VI]])
|czas=1-2 h
Odcinek pływany przy odpowiednio niskim stanie wody. Przy wysokim stanie zamienia się w jedną wielką kataraktę [[WW VI]]!
|spadek=duzy
|trudność=[[WW 4]]-5 (6) (przy [[HW]]: [[WW 6]])
|aktualizacja=2016
}}

Odcinek pływany przy odpowiednio niskim stanie wody. Przy wysokim stanie zamienia się w jedną wielką kataraktę [[WW 6]]!

Dojazd: jadąc drogą {{droga|145|czblue}} skręcamy na Offensee i jedziemy wzdłuż [[Offenseebach]]. Przed ''No brainer'' na [[Offenseebach]] skręcamy

w niewielką dróżkę w prawo i jedziemy w górę wzdłuż [[Frauenweissenbach]] aż dojedziemy do końca drogi zakończonym wielkim parkingiem. Dojeżdżamy jak najwyżej się da - tam jest koniec odcinka. Po przejściu 100-200 m w górę rzeki można zobaczyć charakter odcinka.

Charakter rzeki wymaga częstego oglądania lub zapamiętania drogi od początku do końca ponieważ zależy wszystko od poziomu wody :) im wyżej tym [[cofka|cofek]] mniej.

Charakter rzeki wymaga częstego oglądania lub zapamiętania drogi od początku do końca ponieważ zależy wszystko od poziomu wody :) im wyżej tym cofek mniej.
Pierwsze miejsce w kanioniku [[WW 5]] [[drop]] 4-5 metrów skacze się go do [[cofka|cofki]] z niszą która ciągnie pod koronę [[wodospad]]u.

Pierwsze miejsce WW 6 drop 4-5 metrów skacze się go do cofki z niszą która ciągnie pod koronę wodospadu.
<galleryVertical>
Image:Frauenweissenbach_-_1_miejsce_-_drop_w_kanioniku.jpg|Drop w kanioniku
</galleryVertical>

Następnie X wielka katarakta kończąca się na ścianie kenionu. Obnoska lewym brzegiem,wzdłuż ścieżki.
Za [[drop]]em małe [[bystrze]], które płyniemy lewą stroną (po prawej [[syfon]]!)

Następnie rzeka staje sie bardziej przyjazna dosyć płasko WW3 przez 100 m duzo kamieni przez które trzeba lawirować, jakaś zakręt większym spadkiem oraz drop 2 m ( przy dużej wodzie może być nawet WW4-5) . Dopływamy do drewnianego mostku i trzeba oglądnąć po lewej stronie.
Następnie duży, stromy [[slajd]] [[WW 5]], który kończy kanionik. Uwaga w połowie [[slajd]]u nietrudno o wywrotkę.

Miejsce pod Mostkiem klasy WW 5-6 zwężenie koryta do 1m z dużym spadkiem. Możliwe drzewa na tym miejscu.
<galleryVertical>
Image:Frauenweissenbach_-_3_miejsce_-_duzy_slajd_-_powyżej_widac_2_miejsce_z_syfonem.jpg|Duży [[slajd]], powyżej widać 2 miejsce z [[syfon]]em
</galleryVertical>

Poniżej mostku zaczyna sie największa zabawa ponieważ spadek już jest ewidentny i ciągły.
<galleryHorizontal>
Image:Frauenweissenbach_-_3_miejsce_-_duzy_slajd_-_widok_z_gory.jpg|Duży slajd - widok z góry
</galleryHorizontal>

Sekwencja dwóch wodospadów 3-4 m z małymi basenami. Lepiej przy większej wodzie je płynąć w od razu czyli jeden za drugim. Po spłynięciu wcześniejszych miejsc jest zakręt z bufem z lewej do prawej na poduszkę odwoju.
Następnie rzeka staje się bardziej przyjazna dosyć płasko, [[WW 3]] przez 100 m, dużo kamieni przez które trzeba lawirować, jakiś zakręt z większym spadkiem oraz [[drop]] 1-1.5 m (przy dużej wodzie może być nawet [[WW 4]]-5).
Dopływamy do drewnianego mostku i trzeba oglądnąć po lewej stronie.

Po czym widzimy kolejny mini zakręt w tym wypadku z prawej do lewej na którym znajduje się 1,5m drop ze skośnym odwóju , bufujemy po kamieniu z prawej do lewej.
Miejsce pod mostkiem [[WW 5]]-6 - zwężenie koryta do 1 m z dużym spadkiem dużym spadkiem (zdecydowana większość kajakarzy nosi miejsce – lewym brzegiem). Możliwe drzewa na tym miejscu.

Po skończeniu tej sekwencji widzimy betonowy most gdzie znajduje sie kluczowe miejsce na tej rzece katarakta WW5 przy LW, gdy wieksza woda skala WW6.
Poniżej mostku zaczyna się największa zabawa ponieważ spadek już jest ewidentny i ciągły.
Oczywiście można zatrzymać się w ostatniej cowce po prawej stronie przed mostem. Ale lepiej wyżej jak to możliwe.

Katarakta z dużym spadkiem i zakrętem na którym znajduje się skośny odwój, zakończenie sekcji to zwężka do 1 m z głębokim odwojem ( ala kibel).
Sekwencja dwóch [[wodospad]]ów 3-4 m z małymi jeziorkami. Lepiej przy większej wodzie je płynąć w od razu czyli jeden za drugim.

Na samym końcu znajduje się pare drug płynięcia bo aż 3. Trzeba wybrać taką która nie ma drzew. Kończy sie na jeziorze obok parkingu.
<galleryHorizontal>
Image:Frauenweissenbach_-_Drugi_wodospad_z_sekwencji_dwoch.jpg|Drugi wodospad z sekwencji dwóch
</galleryHorizontal>

Po spłynięciu wcześniejszych miejsc jest zakręt z [[boof]]em z lewej do prawej na poduszkę [[odwój|odwoju]].

Po tym widzimy kolejny mini zakręt, w tym wypadku z prawej do lewej na którym znajduje się 1.5 m [[drop]] ze skośnym [[odwój|odwojem]], [[boof]]ujemy po kamieniu z prawej do lewej.

Po skończeniu tej sekwencji widzimy betonowy most gdzie znajduje się kluczowe miejsce na tej rzece, [[katarakta]] [[WW 5]] przy [[LW]], przy większej wodzie [[WW 6]].
Oczywiście można zatrzymać się w ostatniej [[cofka|cofce]] po prawej stronie przed mostem. Ale lepiej wyżej jak to możliwe.

<galleryHorizontal>
Image:Frauenweissenbach_-_kluczowe_miejsce_pod_betonowym_mostem.jpg|Kluczowe miejsce pod betonowym mostem

=== Odcinek 2 ===
[[Katarakta]] z dużym spadkiem i zakrętem na którym znajduje się skośny [[odwój]], zakończenie sekcji to zwężka do 1 m z głębokim [[odwój|odwojem]] (à la kibel).
* '''Początek'''

* '''Koniec'''
Na samym końcu są dwie drogi płynięcia (na środku wyspa). Trzeba wybrać taką która nie ma drzew. Kończy się na wypłaszczeniu obok parkingu.
* '''Długość'''

<galleryHorizontal>
Image:Frauenweissenbach_-_Ostatnie_miejsce_-_lewa_odnoga.jpg|Ostatnie miejsce - lewa odnoga
</galleryHorizontal>

'''Uwaga''': rzeka płynie w lesie, możliwe drzewa w korycie.

== Pegel ==

== Zdjęcia ==

Pegla brak. Odcinek pływalny przy niskim stanie wody.

TIP: wg lokalnych kajakarzy jeżeli woda na [[Koppentraun]]ie jest w okolicach 120 cm to powinna być dobra na [[Frauenweissenbach]]u.

* {{gpsentry|Frauenweissbach Upper koniec|47.753627°N|13.766614°E}}

Linia 74: Linia 106:

== Linki zewnętrzne ==

* [http://www.paddeln.at/fluss.php?fnr=375&bl=Su Opis na paddeln.at],
* [https://4-paddlers.com/gewaesser/Frauenweissenbach-1000318.html Opis na 4-paddlers.com],
* [http://kajak.at/Fluesse/showall.php?info=1&fluss=318 Opis na kajak.at],
* [https://4-paddlers.com/blog/2009/Mein_Paddel_Tipp_Der_Frauenweissenbach-1001934.html Paddel Tip na 4-paddlers.com],
* [http://www.soulboater.com/de/rivers/guide/section/153/ Opis na soulboater.com],
* http://www.soulboater.com/rivers/frauenweissenbach-standardstrecke Opis na soulboater.com
* [http://kajak.at/79/91664029-d5a6-4673-bf18-433d4066485c/Mein_Paddel_Tipp_Der_Frauenweissenbach.html Paddel Tip na kajak.at],

{{empty}}

Mapka Frauenweissenbach
Dopływy
Ujście do Traun
Frauenweissenbach to niewielka rzeka w Kategoria:Salzkammergut w Austrii, prawobrzeżny dopływ Traunu pływalna przy niskich stanach wody. Dojazd drogą 145 w okolice Ebensee, i stamtąd kierujemy się na Offensee.

Spis treści

Odcinki rzeki

Górny Frauenweissenbach

Odcinek pływany przy odpowiednio niskim stanie wody. Przy wysokim stanie zamienia się w jedną wielką kataraktę WW 6!

Dojazd: jadąc drogą 145 skręcamy na Offensee i jedziemy wzdłuż Offenseebach. Przed No brainer na Offenseebach skręcamy w niewielką dróżkę w prawo i jedziemy w górę wzdłuż Frauenweissenbach aż dojedziemy do końca drogi zakończonym wielkim parkingiem. Dojeżdżamy jak najwyżej się da - tam jest koniec odcinka. Po przejściu 100-200 m w górę rzeki dochodzimy do mostu, z którego można zobaczyć charakter odcinka i ocenić poziom wody.

Charakter rzeki wymaga częstego oglądania lub zapamiętania drogi od początku do końca ponieważ zależy wszystko od poziomu wody :) im wyżej tym cofek mniej.

Pierwsze miejsce w kanioniku WW 5 drop 4-5 metrów skacze się go do cofki z niszą która ciągnie pod koronę wodospadu.

Za dropem małe bystrze, które płyniemy lewą stroną (po prawej syfon!)

Następnie duży, stromy slajd WW 5, który kończy kanionik. Uwaga w połowie slajdu nietrudno o wywrotkę.

Następnie rzeka staje się bardziej przyjazna dosyć płasko, WW 3 przez 100 m, dużo kamieni przez które trzeba lawirować, jakiś zakręt z większym spadkiem oraz drop 1-1.5 m (przy dużej wodzie może być nawet WW 4-5). Dopływamy do drewnianego mostku i trzeba oglądnąć po lewej stronie.

Miejsce pod mostkiem WW 5-6 - zwężenie koryta do 1 m z dużym spadkiem dużym spadkiem (zdecydowana większość kajakarzy nosi miejsce – lewym brzegiem). Możliwe drzewa na tym miejscu.

Sekwencja dwóch wodospadów 3-4 m z małymi jeziorkami. Lepiej przy większej wodzie je płynąć w od razu czyli jeden za drugim.

Po spłynięciu wcześniejszych miejsc jest zakręt z boofem z lewej do prawej na poduszkę odwoju.

Po tym widzimy kolejny mini zakręt, w tym wypadku z prawej do lewej na którym znajduje się 1.5 m drop ze skośnym odwojem, boofujemy po kamieniu z prawej do lewej.

Po skończeniu tej sekwencji widzimy betonowy most gdzie znajduje się kluczowe miejsce na tej rzece, katarakta WW 5 przy LW, przy większej wodzie WW 6. Oczywiście można zatrzymać się w ostatniej cofce po prawej stronie przed mostem. Ale lepiej wyżej jak to możliwe.

Katarakta z dużym spadkiem i zakrętem na którym znajduje się skośny odwój, zakończenie sekcji to zwężka do 1 m z głębokim odwojem (à la kibel).

Uwaga: rzeka płynie w lesie, możliwe drzewa w korycie.

Pegel

Pegla brak. Odcinek pływalny przy niskim stanie wody.

TIP: wg lokalnych kajakarzy jeżeli woda na Koppentraunie jest w okolicach 120 cm to powinna być dobra na Frauenweissenbachu.

Współrzędne GPS

Mapa

Otwórz pełne Mapy Bystrza

Zobacz także

Linki zewnętrzne

Empty stub.png W tym opisie brakuje współrzędnych GPS. Jeśli je posiadasz, dodaj sekcję Współrzędne GPS