Frauenweissenbach

Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
m
m

(Nie pokazano 15 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Rzeka
| kraj=Austria
| trudność=WW 4-6
| rejon=Oberösterreich
| ujscie=Traun
}}
[[Frauenweissenbach]] to niewielka rzeka w [[:Kategoria:Salzkammergut]] w Austrii, prawobrzeżny dopływ [[Traun]]u pływalna przy niskich stanach wody. Dojazd drogą {{droga|145|czblue}} w okolice Ebensee, i stamtąd kierujemy się na Offensee.

=== Górny Frauenweissenbach ===

{{MissingDescription}}
{{OdcinekRzeki
* '''Początek''': powyżej elektrowni. Dojście pieszo, z kajakiem na plecach.
|nazwa=Górny Frauenweissenbach
* '''Koniec''': powyżej elektrowni
|początek=powyżej elektrowni. Dojście pieszo (15-20 min marszu), z [[kajak]]iem na plecach, powyżej drewnianego mostku (piesza kładka) idziemy jeszcze 100-200 metrów aż dojdziemy do kanioniku, który w zależności od poziomu wody można spłynąć, albo zacząć poniżej (na lewym brzegu)
* '''Długość'''
|koniec=duży parking przed szlabanem
* '''Trudność''': [[WW V|WW IV-V]] (HW: [[WW VI]])
|długość=1-1.5 km
Odcinek pływany przy odpowiednio niskim stanie wody. Przy wysokim stanie zamienia się w jedną wielką kataraktę [[WW VI]]!
|czas=1-2 h
|spadek=duzy
|trudność=[[WW 4]]-5 (6) (przy [[HW]]: [[WW 6]])
|aktualizacja=2016
}}

Odcinek pływany przy odpowiednio niskim stanie wody. Przy wysokim stanie zamienia się w jedną wielką kataraktę [[WW 6]]!

Dojazd: jadąc drogą {{droga|145|czblue}} skręcamy na Offensee i jedziemy wzdłuż [[Offenseebach]]. Przed ''No brainer'' na [[Offenseebach]] skręcamy

w niewielką dróżkę w prawo i jedziemy w górę wzdłuż [[Frauenweissenbach]] aż dojedziemy do elektrowni. Dojeżdżamy jak najwyżej się da - tam jest koniec odcinka. Po przejściu 100-200 m w górę rzeki można zobaczyć charakter odcinka.
w niewielką dróżkę w prawo i jedziemy w górę wzdłuż [[Frauenweissenbach]] aż dojedziemy do końca drogi zakończonym wielkim parkingiem.

=== Odcinek 2 ===
Charakter rzeki wymaga częstego oglądania lub zapamiętania drogi od początku do końca ponieważ zależy wszystko od poziomu wody :) im wyżej tym [[cofka|cofek]] mniej.
* '''Początek'''

* '''Koniec'''
Pierwsze miejsce w kanioniku [[WW 5]] [[drop]] 4-5 metrów skacze się go do [[cofka|cofki]] z niszą która ciągnie pod koronę [[wodospad]]u.
* '''Długość'''

<galleryVertical>
Image:Frauenweissenbach_-_1_miejsce_-_drop_w_kanioniku.jpg|Drop w kanioniku
</galleryVertical>

Za [[drop]]em małe [[bystrze]], które płyniemy lewą stroną (po prawej [[syfon]]!)

Następnie duży, stromy [[slajd]] [[WW 5]], który kończy kanionik. Uwaga w połowie [[slajd]]u nietrudno o wywrotkę.

<galleryVertical>
Image:Frauenweissenbach_-_3_miejsce_-_duzy_slajd_-_powyżej_widac_2_miejsce_z_syfonem.jpg|Duży [[slajd]], powyżej widać 2 miejsce z [[syfon]]em
</galleryVertical>

<galleryHorizontal>
Image:Frauenweissenbach_-_3_miejsce_-_duzy_slajd_-_widok_z_gory.jpg|Duży slajd - widok z góry

Następnie rzeka staje się bardziej przyjazna dosyć płasko, [[WW 3]] przez 100 m, dużo kamieni przez które trzeba lawirować, jakiś zakręt z większym spadkiem oraz [[drop]] 1-1.5 m (przy dużej wodzie może być nawet [[WW 4]]-5).
Dopływamy do drewnianego mostku i trzeba oglądnąć po lewej stronie.

Miejsce pod mostkiem [[WW 5]]-6 - zwężenie koryta do 1 m z dużym spadkiem dużym spadkiem (zdecydowana większość kajakarzy nosi miejsce – lewym brzegiem). Możliwe drzewa na tym miejscu.

Poniżej mostku zaczyna się największa zabawa ponieważ spadek już jest ewidentny i ciągły.

Sekwencja dwóch [[wodospad]]ów 3-4 m z małymi jeziorkami. Lepiej przy większej wodzie je płynąć w od razu czyli jeden za drugim.

<galleryHorizontal>
Image:Frauenweissenbach_-_Drugi_wodospad_z_sekwencji_dwoch.jpg|Drugi wodospad z sekwencji dwóch

Po spłynięciu wcześniejszych miejsc jest zakręt z [[boof]]em z lewej do prawej na poduszkę [[odwój|odwoju]].

Po tym widzimy kolejny mini zakręt, w tym wypadku z prawej do lewej na którym znajduje się 1.5 m [[drop]] ze skośnym [[odwój|odwojem]], [[boof]]ujemy po kamieniu z prawej do lewej.

Po skończeniu tej sekwencji widzimy betonowy most gdzie znajduje się kluczowe miejsce na tej rzece, [[katarakta]] [[WW 5]] przy [[LW]], przy większej wodzie [[WW 6]].
Oczywiście można zatrzymać się w ostatniej [[cofka|cofce]] po prawej stronie przed mostem. Ale lepiej wyżej jak to możliwe.

<galleryHorizontal>
Image:Frauenweissenbach_-_kluczowe_miejsce_pod_betonowym_mostem.jpg|Kluczowe miejsce pod betonowym mostem

[[Katarakta]] z dużym spadkiem i zakrętem na którym znajduje się skośny [[odwój]], zakończenie sekcji to zwężka do 1 m z głębokim [[odwój|odwojem]] (à la kibel).

Na samym końcu są dwie drogi płynięcia (na środku wyspa). Trzeba wybrać taką która nie ma drzew. Kończy się na wypłaszczeniu obok parkingu.

<galleryHorizontal>
Image:Frauenweissenbach_-_Ostatnie_miejsce_-_lewa_odnoga.jpg|Ostatnie miejsce - lewa odnoga

'''Uwaga''': rzeka płynie w lesie, możliwe drzewa w korycie.

== Pegel ==

== Zdjęcia ==

Pegla brak. Odcinek pływalny przy niskim stanie wody.

TIP: wg lokalnych kajakarzy jeżeli woda na [[Koppentraun]]ie jest w okolicach 120 cm to powinna być dobra na [[Frauenweissenbach]]u.

* {{gpsentry|Frauenweissbach Upper koniec|47.753627°N|13.766614°E}}

Linia 36: Linia 106:

== Linki zewnętrzne ==

* [http://www.paddeln.at/fluss.php?fnr=375&bl=Su Opis na paddeln.at],
* [https://4-paddlers.com/gewaesser/Frauenweissenbach-1000318.html Opis na 4-paddlers.com],
* [http://kajak.at/Fluesse/showall.php?info=1&fluss=318 Opis na kajak.at],
* [https://4-paddlers.com/blog/2009/Mein_Paddel_Tipp_Der_Frauenweissenbach-1001934.html Paddel Tip na 4-paddlers.com],
* [http://www.soulboater.com/de/rivers/guide/section/153/ Opis na soulboater.com],
* http://www.soulboater.com/rivers/frauenweissenbach-standardstrecke Opis na soulboater.com
* [http://kajak.at/79/91664029-d5a6-4673-bf18-433d4066485c/Mein_Paddel_Tipp_Der_Frauenweissenbach.html Paddel Tip na kajak.at],
* http://vimeo.com/22116337 Filmik ekipy vboyz.at

Mapka Frauenweissenbach
Dopływy
Ujście do Traun
Frauenweissenbach to niewielka rzeka w Kategoria:Salzkammergut w Austrii, prawobrzeżny dopływ Traunu pływalna przy niskich stanach wody. Dojazd drogą 145 w okolice Ebensee, i stamtąd kierujemy się na Offensee.

Spis treści

Odcinki rzeki

Górny Frauenweissenbach

Odcinek pływany przy odpowiednio niskim stanie wody. Przy wysokim stanie zamienia się w jedną wielką kataraktę WW 6!

Dojazd: jadąc drogą 145 skręcamy na Offensee i jedziemy wzdłuż Offenseebach. Przed No brainer na Offenseebach skręcamy w niewielką dróżkę w prawo i jedziemy w górę wzdłuż Frauenweissenbach aż dojedziemy do końca drogi zakończonym wielkim parkingiem. Dojeżdżamy jak najwyżej się da - tam jest koniec odcinka. Po przejściu 100-200 m w górę rzeki dochodzimy do mostu, z którego można zobaczyć charakter odcinka i ocenić poziom wody.

Charakter rzeki wymaga częstego oglądania lub zapamiętania drogi od początku do końca ponieważ zależy wszystko od poziomu wody :) im wyżej tym cofek mniej.

Pierwsze miejsce w kanioniku WW 5 drop 4-5 metrów skacze się go do cofki z niszą która ciągnie pod koronę wodospadu.

Za dropem małe bystrze, które płyniemy lewą stroną (po prawej syfon!)

Następnie duży, stromy slajd WW 5, który kończy kanionik. Uwaga w połowie slajdu nietrudno o wywrotkę.

Następnie rzeka staje się bardziej przyjazna dosyć płasko, WW 3 przez 100 m, dużo kamieni przez które trzeba lawirować, jakiś zakręt z większym spadkiem oraz drop 1-1.5 m (przy dużej wodzie może być nawet WW 4-5). Dopływamy do drewnianego mostku i trzeba oglądnąć po lewej stronie.

Miejsce pod mostkiem WW 5-6 - zwężenie koryta do 1 m z dużym spadkiem dużym spadkiem (zdecydowana większość kajakarzy nosi miejsce – lewym brzegiem). Możliwe drzewa na tym miejscu.

Sekwencja dwóch wodospadów 3-4 m z małymi jeziorkami. Lepiej przy większej wodzie je płynąć w od razu czyli jeden za drugim.

Po spłynięciu wcześniejszych miejsc jest zakręt z boofem z lewej do prawej na poduszkę odwoju.

Po tym widzimy kolejny mini zakręt, w tym wypadku z prawej do lewej na którym znajduje się 1.5 m drop ze skośnym odwojem, boofujemy po kamieniu z prawej do lewej.

Po skończeniu tej sekwencji widzimy betonowy most gdzie znajduje się kluczowe miejsce na tej rzece, katarakta WW 5 przy LW, przy większej wodzie WW 6. Oczywiście można zatrzymać się w ostatniej cofce po prawej stronie przed mostem. Ale lepiej wyżej jak to możliwe.

Katarakta z dużym spadkiem i zakrętem na którym znajduje się skośny odwój, zakończenie sekcji to zwężka do 1 m z głębokim odwojem (à la kibel).

Uwaga: rzeka płynie w lesie, możliwe drzewa w korycie.

Pegel

Pegla brak. Odcinek pływalny przy niskim stanie wody.

TIP: wg lokalnych kajakarzy jeżeli woda na Koppentraunie jest w okolicach 120 cm to powinna być dobra na Frauenweissenbachu.

Współrzędne GPS

Mapa

Otwórz pełne Mapy Bystrza

Zobacz także

Linki zewnętrzne

Empty stub.png W tym opisie brakuje współrzędnych GPS. Jeśli je posiadasz, dodaj sekcję Współrzędne GPS